24.9.24

Вежба: Податак, Информација, Концептурални и физички модел базе података

 1. zadatak

Opis preduzeća: Preduzeće "Tehno Vision" osnovano je 2012. godine i bavi se prodajom kućnih aparata. U 2015. godini, preduzeće je imalo prosečno 150 zaposlenih i ostvarilo godišnji profit od 500.000 dinara. U 2016. godini, preduzeće je imalo prosečno 180 zaposlenih i ostvarilo profit od 600.000 dinara.

a.    Prepoznajte pet eksplicitnih podataka iz opisa preduzeća.

b.     Izračunajte prosečan profit po zaposlenom za 2015. i 2016. godinu.

c.I Iz interpretacije podataka, navedite pet informacija koje se mogu dobiti, i posebno koristeći rezultat pod 2. najmanje u jednoj informaciji!

d.      Napravi tabelu sa prikazom podataka.

2. zadatak

Opis: Marko Nikolić, dipl. ekonomista, evidencioni broj N456, radio je od 01.09.2000. do 31.12.2005. godine na radnom mestu 101 Finansijski analitičar, za koje su sistematizacijom radnih mesta predviđena 2 izvršioca. Dana 01.01.2006. godine postavljen je na radno mesto 201 Menadžer finansija, za koje je predviđen jedan izvršilac. Milan Jovanović, evidencioni broj J123, srednja stručna sprema, radio je od 01.04.1998. godine do 31.03.2003. godine na radnom mestu 301 Komercijalni referent, za koje su predviđena 4 izvršioca. Na njegovo mesto je, dana 01.04.2003. godine, primljen Petar Ilić, evidencioni broj I789, srednja stručna sprema, koji je dana 30.06.2006. godine prešao na drugo radno mesto. Radno mesto 401 Planer projekata, za koje je predviđen jedan izvršilac, nikada nije bilo popunjeno.

a.      Nađite 5 podataka u datom tekstu.

b.      Nađite 5 informacija iskazanih u datom tekstu.

c.       Napišite 5 informacija koje se mogu dobiti na osnovu podataka iz datog teksta.

d.      Podatke iz datog teksta predstavite tabelarno.

3 Zadatak:

Scenario: Ana planira da renovira svoju kuhinju i odlučuje da kupi razne aparate u specijalizovanoj prodavnici. Ona planira da kupi frižider, šporet i mašinu za pranje sudova. U prodavnici se ispostavlja da postoji automatizovan sistem za kupovinu aparata, gde korisnici mogu da biraju različite modele. Paketi sadrže različite opcije poput garancije, besplatne dostave i montaže. Sistem prihvata plaćanje samo karticama i nudi opcije samoposluga bez angažovanja prodavca. Iako sistem olakšava kupovinu, Ana očekuje dodatne informacije od prodavca o postavljanju aparata.

Na osnovu ovog scenarija napravi sažetak konceptualnog I fizičkog modela.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.